Ana Sayfa
Hileciler Mekani
Call Of Duty 5
: CLONEDVD |
: www.fulloyun.com |
: http://rapidshare.com/files/16257991...r.FullOyun.rar |
: Sanal Sürücü |
: Max Payne |
: 29 (200 MB) |
: Daemon Tool's İndirmek için Tıklayın. |
MPC8-MD8P-78P1-75DU-890F
QXJJ-XWE9-PCCP-WSE7-0D34
Mutlaka Okuyun : Oyuna giremeyenler aşağıdaki işlemleri yaparsa oyunu rahatlıkla açıp oynayabilir..
Öncelikle aşağıdaki adresten save dosyasını indirin
Call of Duty 5: World at War - Save Dosyası - %100
Daha sonra indirdiğiniz save dosyasının rarından cıkan Activision klasörünü kopyalayın..
C:Documents and SettingsKullanıcı Adınız neyseLocal SettingsApplication Data
(Local settings dosyası genelde gizli dosyadır.. Göremeyenler için ; Penceredeki Araçlar sekmesini tıklayın ve Görünüm/ Klasör seçeneklerine gelin.. Ordan "Gizli Dosyaları Göster" seçeneğini işaretleyerek Local settings klasörünü görebilirsiniz..)
Sonra üstteki yolu izleyin ve oraya kopyaladığınız Activision klasörünü yapıştırın.. Değiştirilsin mi uyarısının hepsine EVET diyin ve oyuna baslayin sorunsuz oynayın Denenmiştir..
NOT:Vistada oyunu açamayanlar konunun başındaki save dosyasını C:UsersKullanıcıadıAppDataLocal içerisine atsınlar...
Call of Duty 5 Hataları ve çözümleri
Sistem = Windows XP - SP2 veya Windows Vista
İşlemci = AMD Athlon 64 3200+ / Intel Pentium 4 3.0 GHz veya üstü
ram = 512 MB RAM - Windows Vista için 1 GB RAM
Ekran Kartı = NVIDIA GeForce 6600 GT / ATI Radeon X1600 XT veya üstü
Boş Alan = 8 GB
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1280x720 and weights 118KB. |
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1208x680 and weights 126KB. |
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1266x712 and weights 211KB. |
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1280x720 and weights 316KB. |
Güzel, beğenilen ve teknik açıdan üst seviyelerde bir oyuna devam oyunu yapmak kolay bir şey değildir. Özellikle de sadece altı ay gibi bir süre içerisinde 10 milyon kopyası satılan bir oyuna. 2007 Kasım ayında çıkan InfinityWard imzalı Call of Duty 4: Modern Warfare, oyuncuların ve özellikle de FPS severlerin aklını almıştı, yoğunluğu, aksiyonu ve harika grafikleri ile her kesimin beğenisini kazanıp, çok oyunculu kısmı ile adeta bağımlılık yaratmıştı. Ancak şimdi Call of Duty yapma sırası Treyarch’da, adını Call of Duty serisi ile iyici duyurmuş olan yapımcılar, 2008 Kasım’da çıkacak Call of Duty: World at War ile bayrağı devralıp, bizleri günümüz modern operasyonlarından alıp tekrar geçmişe, İkinci Dünya Savaşı’na götürüyor. Oyunu InfinityWard yerine Treyarch’ın yapıyor olması ve M-16 yerine M1 Garand kullanılacak olması oyuncular arasında koyu bir tartışma başlamasına neden oldu. Treyarch stüdyosunun patronu Mark Lamia bunu anlayışla karşılıyor; “İnsanlar daha önce oynadıkları İkinci Dünya Savaşı oyununun aynısını tekrar oynamak istemiyorlar.” Ancak kendisinin bir mesajı da var, Treyarch, bir ikinci dünya savaşı FPS’si nasıl olmalı konusunda kuralları yeniden koymaya geliyor.
World at War’da iki ana hikâye olacak tek oyuncu modunda. Savaşın sonlarını konu alan bir Kızıl Ordu harekatı ve Amerikalılar ile Japonlara karşı adalarda sek sek oynayacağımız bir Pasifik harekatı. Pasifik temalı harekat, hikaye ve bölümler bu tür oyunlar için biraz nadir sayılabilecek şeyler, kısmen bunun sebebi gür ve balta girmemiş tropik ormanları ve bitki örtüsünü doğru dürüst yakalayıp sergileyecek teknolojinin henüz gelişmemiş olmasından, haliyle bombalarla darma duman edilmiş bir Avrupa köyü yapmak daha kolay her zaman için. Çağdaş işlemciler neyse ki, artık bu tür sık ve tropik ormanların hakkını verebiliyor. Ancak, olay sadece bununla bitmiyor, Mark Lamia’ya göre:
“Olay sadece mevki olarak Pasifik bölgesine gitmek değil, tropik ormanların içine gidiyoruz, onlarla ilgili ne varsa yapacağız. Ama asıl olay Japon İmparatorluk ordusunda, çünkü Avrupalı Mihver devletlerinden temelde farklı bir düşman oldukça, klasik Banzai saldırısı dışında kimsenin bu düşman kuvveti adamakıllı yaptığını düşünmüyorum.” diyen Lamia şunları ekliyor; “Oyun daha çetin ve stresli, biraz da kirli olacak. Bu oyun için eldivenleri çıkardık diyebilirim. İkin Dünya Savaşını sterilize edip yumuşatmayacağız.”
Evet, karşımızda yine bir ikinci dünya savaşı var, ancak bu sefer biraz değişik olduğunu rahatça söyleyebilirim. World at War, Modern Warfare’den tam olarak bir geriye dönüş değil, çünkü oyunda CoD 4’ten oldukça ilham alınmış, hem teknik olarak hem de yaratıcılık açısından. Bu ilhamların en belirgin olanı, olgun, kimi zaman vahşi olan hikaye anlatım şekli. Treyach’ın yaptığı gösterimden edinilen izlenimlere bir bakalım, daha iyi anlayacağız. World at War’a Makin Atolü’nün sahilinde bir kulübenin içinde elimiz kolumuz bağlanmış bir şekilde başlıyoruz. Bir Japon subayı önümüzde diğer bir donanma askerinden bilgi talep etmekte. Yüzüne tüküren askerin suratında sigarasını söndüren Japon subay daha sonra bir bıçak ile oldukça kanlı bir son veriyor silah arkadaşımızın hayatına. Aynı kaderi paylaşmadan takviye güç geliyor ve ortalığın karışmasını fırsat bilerek elimizde beylik tabancamız kaçmaya başlıyoruz. Tarihi olarak doğruluğu mevcut mu peki? Treyarch’ın oyun için yaptığı araştırmada hayatta kalan savaş gazilerinden ve sayısız kayıt belgesinden ve benzer materyalden yararlanılmış.
Oynanış olarak da vahşi ve zalim bir açı yakalanmış; Japonlar iyi orman savaşçıları olarak bilinirler, onları hiç beklemediğiniz bir anda beklemediğiniz bir yerden aniden ortaya çıkıp size saldırabilirler. Bu özellikleri World at War’da da işlenmiş, iyi kamufle olmuş Japon askerleri orman içinde birkaç metre ötenizde birden ortaya çıkabiliyorlar, ve çıkacaklar da. Bu taktiği karşı koymanın bir yöntemi alev makinesi kullanıp çevreyi yakıp çehresini değiştirmek. Etraftaki tüm otları ve sazlıkları küle çevirirseniz artık içlerinde saklanamazlar. Elbette bir insanı ateşe vermek temiz ve düzgün bir şey olmayabilir ve sağlıklı, ama bu şekilde savaşta sırtınızda jel hale getirilmiş benzin taşımanın bazı dezavantajlarını keşfetmiş olacaksınız. Bunun yanında bir de düşman keskin nişancıları var sorun olacak, kendilerini ağaçlara bağlayıp günlerce orada bekleyebiliyorlar hedeflerinin gelmesi için. Ateş ettiklerinde ilk seferde öldürmek için ateş etmeyip yaralıyorlar, çünkü arkadaşlarının onu kurtarmak için koşarak yanına gelip açık hedef olacaklarını biliyorlar. Otları ateşe vermek ile birlikte şüpheli gördüğünüz ağaçlara ateş etmek, özellikle sniper’lardan kurtulmanın oldukça temiz ve etkili bir yolu, bu şekilde doğru ağaca nişan alırsanız eğer ağaçtan aşağı düşüp güvenlik olarak ayak bileğine bağladığı ipten sarkan Japon askerleri ile karşılaşmanız olası. Treyarch’ın bu yeni Pasifik savaşı oyununda en çok odaklandığı nokta Japon askerlerinin, seride uzun süredir tek düşman olarak varolan Almanlardan ne kadar farklı olduğu olarak göze çarpıyor. Sadece üniforma, görünüm ve konuştukları dil farklı değil, Japonların bambaşka bir taktik ve savaş anlayışı bulunuyor. Bushido düsturuna bağlı olan Japon askerleri daha çok gerilla savaşı taktiklerini tercih ediyor. Sahilden çıkıp yakındaki sık ağaçlık bölgeye giriyor oynadığımız karakter ve birkaç donanma askeri, karanlık ağaçların arasında ilerlerken birkaç ceset ile karşılaşıp yola devam ediyor grup. Gerçekte ise o ölü askerler, ölü taklidi yapan Japon askerleri ve birden canlanıp takıma arkadan saldırıyorlar.
Bölüm tasarımında ilgi çeken bir nokta, Treyarch’ın lineer bir oyun yerine birden fazla seçilebilecek yol ve güzergâh hazırlamış olması, farklı yolları seçip farklı taktikler uygulamak mümkün. Örnek olarak ilk bölüm olan Makin bölümünde savaşın ilk kısmı yukarıda bahsettiğimiz gibi sahilde geçiyor ve sahilde suya çakılmış kazıkların üstüne inşa edilmiş bir köy var. Dilerseniz köyün altından, suyun içinden geçebilir, dilerseniz de daha doğrudan, ama daha tehlikeyi açık bir yol izleyip yukarıdan gidebilirsiniz. Bu esnada serinin tanıdık ve bilindik yoğun aksiyonunun aynı şekilde korunduğunu görüyoruz. Çatışma başladığı anda birbirine ateş eden insanlar ve silah seslerinden fazlası var, patlayan el bombaları, atlayan askerler, bir köşede ölümcül bir yakın dövüş sergilemekte olan iki asker gibi şeyler dönüyor etrafınızda. Call of Duty’de bu bir gelenektir, sizin tüm dünyayı kurtaran cengaver tek tabanca bir süper asker olmadığınızı, ve savaşın sadece sizin etrafınızda dönüp bitmediğini çok iyi hissettiriyor oyunun atmosferi.
Treyarch, InfinityWard gibi Activision’ın sahip olduğu bir stüdyo ve kardeş geliştirme stüdyoları olmalarının bazı faydaları var kesinlikle. Mesela, Treyarch, CoD 4: Modern Warfare’ın grafik motoruna iki yıl önce sahip oldu, yani CoD 4 piyasaya çıkmadan tam bir yıl önce. Böylesi uzun bir geliştirme döngüsü olunca da oyun geliştiricilerinin oynanışa odaklanacak daha fazla vakitleri olmuş ve ayriyeten Modern Warfare’in grafik motorunun özelliklerini iyileştirip geliştirme fırsatı bulmuşlar. Görsel olarak alevli silahların bu yeni kullanım alanı sayesinde zaten halihazırda etkileyici olan Call of Duty 4: Modern Warfare motoruna bir takım geliştirmeler yapıldığını görebiliyoruz. Eski motor güzelliği, ve zekiliği ile tanınıyor, çarpıcı grafikleri doğru ve isabetle render ederek balistik öğelerin bir çok yüzey ve yapı malzemesi üzerindeki seyahatlerini güzelce kotarıyor. Şimdi ise World at War ile bu leziz karışıma bir de yok edilebilir çevre özelliği eklenmiş. Otları ateşe verdiğinizde alevler yavaşça etrafa yayılırken altındaki toprağın karardığını görebilirsiniz. Ölü bir bedenin asılı olduğu ipi vurup kopartabilirsiniz. Sahil ve köylerdeki kulübelerin, ahşap yapıların duvarlarını, tahta plakaları ve malzemeleri kurşunlar ile tahrip edip üzerlerinde gedikler açabilirsiniz. Ki bu da bana ünlü bir Hollywood aksiyon atasözünü hatırlattı: "Her zaman için bir arka kapı vardır." Hikaye Pasifik cephesinde geçtiği için etrafta bol bol deniz, okyanus ve su var ve Treyarch bize sağolsun yüzme yeteneğini de bahşetmiş. Su ve sıvıları içeren fizik motoru ile ilgili etmenler de epey etkileyici, su yüzeyine çarpıp suya girerken kırılan kurşunlar, patlamalardan çıkan şarapnellerin sudaki etkileri görmeye değer, en azından teknik olarak güzel bir gelişme oyunlardaki gerçekçilik babında.
World at War’ın belki de en etkileyici özelliklerinden birisi dört kişilik co-op modu. Üç adet arkadaşınızı alıp dört kişi tek oyunculu hikayeyi baştan sonra birlikte oynayabiliyorsunuz, ister online olarak ister aynı platformda ekranı bölerek. Lakin henüz dört oyunculu co-op’un aynı ekranda oynanabileceğine dair bir kesinlik yok, ama en azından iki oyuncu co-op’un aynı platform üzerinden ekranı bölerek oynanabileceği kesin. Bu seride ilk defa olan bir şey, oyun zorluk seviyesini oyuncu sayısına ve oyuncuların ne kadar iyi olduklarına göre belirleyip ayarlıyor otomatik olarak. Birden fazla insanın oyunu aynı anda oynaması gerçekten heyecan verici bir gelişme ama akıllara şu soruyu da getiriyor; serinin oyunları önceden belirlenmiş, tetik bekleyen aksiyon ve olaylarla doludur hep, yanınıza bir uçağın düşmesi, bir grup düşmanın çalıları arasından pusu kurup çıkmaları gibi. Normalde oyundaki silah arkadaşlarımız biz hareket etmeden ilerlemez, ilk hareketi bizden beklerlerdi ve bu gibi özel durumları sadece biz o belirlenen noktadan geçtiğimizde görürdük. Dört kişi oynarken bu nasıl olacak peki? İlk akla gelen en önde giden kimse sinematik aksiyonları onun tetikleyip harekete geçireceği ve arkada kalanın tüm eğlenceyi kaçıracağı şeklinde. Treyarch bu konunun test aşamasında çok önem verdikleri ve zaman ayırdıkları bir konu olduğunu söylüyor ve oyun çıktığında buna bir çözüm bulmuş olacaklarına inanıyor.
Çok oyunculu olarak World at War, Modern Warfare’ın önderliğinde ilerliyor ve sahip olduğu özellikleri aynen sunuyor. Ne de olsa Modern Warfare son zamanlarda online olarak en çok oynanan oyunlardan birisi, aynı şeyi World at War’a koymamak aptallık olurdu. Böylece son CoD oyununda da açmaya hak kazandığınız silah ve yetenekler ile farklı asker sınıfları ve taktik oynanışları yaratabileceksiniz. Seviye atlama ve karakter özellik paketleri (“perk”) Modern Warfare’den alınmış birkaç güncelleme ile geliştirilerek. Bu oyuna has olarak ise Squad, yani bölük sistemi var çok oyunculu modda. Aynı takım içerisinde değişken sayılardan oluşan bölükler olabiliyor, bu şekilde öldükten sonra bölük arkadaşlarınızın yakınında tekrar doğuyorsunuz ve takım oyunu daha bir önem kazanıyor bölüklere ait rehber ve yol izleme sistemi ile. Araçlar da geri dönüyor Call of Duty’ye, ama bu kez Call of Duty 3’te görülen hızlı ve atik motosiklet yada jipler yok. Onlar yerine daha ağır savaş araçlarına yönelmiş Treyarch, tanklar ve kamyonlar gibi. Eğer Treyarch bunca ilham ve öğeyi başarılı bir şekilde kullanıp birbirlerine uygun bir şekilde yoğurabilirse yaşanacak çok oyunculu oyun deneyimi oyunu bireysel olarak gündeme oturtacağı gibi diğer İkinci Dünya Savaşı oyunları için de standart teşkil edecektir.
Oyunun ilk demosundan ortaya çıkan izlenimler şimdilik bu kadar, oyunun diğer hikaye kısmı, Sovyet Rusya harekatı, bizi bir kez daha Berlin’e giden yola dökecek, ancak o tarafla ilgili bilgiler şu an açıklanmadı. Treyarch, kardeş şirketi Infinity Ward ile kıyaslanınca son zamanlarda fazla iyi tepki çeken oyunlar ortaya koyamadı, kimileri bunu neredeyse tamamen konsola odaklandıkları için olduğunu söylüyor, bakalım bu sefer hem konsol hem PC platformlarında, üstelik iki yıllık bir geliştirme süresiyle ve kalitesi ve başarısı kanıtlanmış bir motorla neler çıkartacaklar. Biliyorum, hepimiz ikinci dünya savaşından oldukça sıkılmaya başladık, ama şu da bir gerçek ki, Pasifik cephesi çok da işlenen bir konu değil, işlenenler de pek başarılı değil, kabul edin, öyle ya da böyle hepiniz farklı bir cephede geçen bir Call of Duty oynamak istersiniz
Oyun esnasında ~ tuşuna basarak konsol penceresini açın. devmap mak'i yazarak hile kodlarını aktif edin ve aşağıdaki kodları girin:
give all - Tüm silahlar.
devmap [harita ismi] - Haritayı değiştirir.
notarget - Görünmezlik.
god - Ölümsüzlük.
mapname - Harita isimlerini listeler.
noclip - Uçmak.
Call of Duty 5: World at War - Oyunun Yüklenmesi (RESİMLİ ANLATIM)
Aynı serilerdeki Netload, Rapidshare ve FileFactory bağlantıları aynıdır.. Aynı serilerdeki partları karışık indirebilirsiniz.. Örnek : Part1'i rapidshare Seri 1 bağlantısından indirdiyseniz, part2'yi Netload seri 1 veya Filefactory Seri 1 bağlantılarından indirebilirsiniz..
World at War’da iki ana hikâye olacak tek oyuncu modunda. Savaşın sonlarını konu alan bir Kızıl Ordu harekatı ve Amerikalılar ile Japonlara karşı adalarda sek sek oynayacağımız bir Pasifik harekatı. Pasifik temalı harekat, hikaye ve bölümler bu tür oyunlar için biraz nadir sayılabilecek şeyler, kısmen bunun sebebi gür ve balta girmemiş tropik ormanları ve bitki örtüsünü doğru dürüst yakalayıp sergileyecek teknolojinin henüz gelişmemiş olmasından, haliyle bombalarla darma duman edilmiş bir Avrupa köyü yapmak daha kolay her zaman için. Çağdaş işlemciler neyse ki, artık bu tür sık ve tropik ormanların hakkını verebiliyor. Ancak, olay sadece bununla bitmiyor, Mark Lamia’ya göre:
“Olay sadece mevki olarak Pasifik bölgesine gitmek değil, tropik ormanların içine gidiyoruz, onlarla ilgili ne varsa yapacağız. Ama asıl olay Japon İmparatorluk ordusunda, çünkü Avrupalı Mihver devletlerinden temelde farklı bir düşman oldukça, klasik Banzai saldırısı dışında kimsenin bu düşman kuvveti adamakıllı yaptığını düşünmüyorum.” diyen Lamia şunları ekliyor; “Oyun daha çetin ve stresli, biraz da kirli olacak. Bu oyun için eldivenleri çıkardık diyebilirim. İkin Dünya Savaşını sterilize edip yumuşatmayacağız.”
Evet, karşımızda yine bir ikinci dünya savaşı var, ancak bu sefer biraz değişik olduğunu rahatça söyleyebilirim. World at War, Modern Warfare’den tam olarak bir geriye dönüş değil, çünkü oyunda CoD 4’ten oldukça ilham alınmış, hem teknik olarak hem de yaratıcılık açısından. Bu ilhamların en belirgin olanı, olgun, kimi zaman vahşi olan hikaye anlatım şekli. Treyach’ın yaptığı gösterimden edinilen izlenimlere bir bakalım, daha iyi anlayacağız. World at War’a Makin Atolü’nün sahilinde bir kulübenin içinde elimiz kolumuz bağlanmış bir şekilde başlıyoruz. Bir Japon subayı önümüzde diğer bir donanma askerinden bilgi talep etmekte. Yüzüne tüküren askerin suratında sigarasını söndüren Japon subay daha sonra bir bıçak ile oldukça kanlı bir son veriyor silah arkadaşımızın hayatına. Aynı kaderi paylaşmadan takviye güç geliyor ve ortalığın karışmasını fırsat bilerek elimizde beylik tabancamız kaçmaya başlıyoruz. Tarihi olarak doğruluğu mevcut mu peki? Treyarch’ın oyun için yaptığı araştırmada hayatta kalan savaş gazilerinden ve sayısız kayıt belgesinden ve benzer materyalden yararlanılmış.
Oynanış olarak da vahşi ve zalim bir açı yakalanmış; Japonlar iyi orman savaşçıları olarak bilinirler, onları hiç beklemediğiniz bir anda beklemediğiniz bir yerden aniden ortaya çıkıp size saldırabilirler. Bu özellikleri World at War’da da işlenmiş, iyi kamufle olmuş Japon askerleri orman içinde birkaç metre ötenizde birden ortaya çıkabiliyorlar, ve çıkacaklar da. Bu taktiği karşı koymanın bir yöntemi alev makinesi kullanıp çevreyi yakıp çehresini değiştirmek. Etraftaki tüm otları ve sazlıkları küle çevirirseniz artık içlerinde saklanamazlar. Elbette bir insanı ateşe vermek temiz ve düzgün bir şey olmayabilir ve sağlıklı, ama bu şekilde savaşta sırtınızda jel hale getirilmiş benzin taşımanın bazı dezavantajlarını keşfetmiş olacaksınız. Bunun yanında bir de düşman keskin nişancıları var sorun olacak, kendilerini ağaçlara bağlayıp günlerce orada bekleyebiliyorlar hedeflerinin gelmesi için. Ateş ettiklerinde ilk seferde öldürmek için ateş etmeyip yaralıyorlar, çünkü arkadaşlarının onu kurtarmak için koşarak yanına gelip açık hedef olacaklarını biliyorlar. Otları ateşe vermek ile birlikte şüpheli gördüğünüz ağaçlara ateş etmek, özellikle sniper’lardan kurtulmanın oldukça temiz ve etkili bir yolu, bu şekilde doğru ağaca nişan alırsanız eğer ağaçtan aşağı düşüp güvenlik olarak ayak bileğine bağladığı ipten sarkan Japon askerleri ile karşılaşmanız olası. Treyarch’ın bu yeni Pasifik savaşı oyununda en çok odaklandığı nokta Japon askerlerinin, seride uzun süredir tek düşman olarak varolan Almanlardan ne kadar farklı olduğu olarak göze çarpıyor. Sadece üniforma, görünüm ve konuştukları dil farklı değil, Japonların bambaşka bir taktik ve savaş anlayışı bulunuyor. Bushido düsturuna bağlı olan Japon askerleri daha çok gerilla savaşı taktiklerini tercih ediyor. Sahilden çıkıp yakındaki sık ağaçlık bölgeye giriyor oynadığımız karakter ve birkaç donanma askeri, karanlık ağaçların arasında ilerlerken birkaç ceset ile karşılaşıp yola devam ediyor grup. Gerçekte ise o ölü askerler, ölü taklidi yapan Japon askerleri ve birden canlanıp takıma arkadan saldırıyorlar.
Bölüm tasarımında ilgi çeken bir nokta, Treyarch’ın lineer bir oyun yerine birden fazla seçilebilecek yol ve güzergâh hazırlamış olması, farklı yolları seçip farklı taktikler uygulamak mümkün. Örnek olarak ilk bölüm olan Makin bölümünde savaşın ilk kısmı yukarıda bahsettiğimiz gibi sahilde geçiyor ve sahilde suya çakılmış kazıkların üstüne inşa edilmiş bir köy var. Dilerseniz köyün altından, suyun içinden geçebilir, dilerseniz de daha doğrudan, ama daha tehlikeyi açık bir yol izleyip yukarıdan gidebilirsiniz. Bu esnada serinin tanıdık ve bilindik yoğun aksiyonunun aynı şekilde korunduğunu görüyoruz. Çatışma başladığı anda birbirine ateş eden insanlar ve silah seslerinden fazlası var, patlayan el bombaları, atlayan askerler, bir köşede ölümcül bir yakın dövüş sergilemekte olan iki asker gibi şeyler dönüyor etrafınızda. Call of Duty’de bu bir gelenektir, sizin tüm dünyayı kurtaran cengaver tek tabanca bir süper asker olmadığınızı, ve savaşın sadece sizin etrafınızda dönüp bitmediğini çok iyi hissettiriyor oyunun atmosferi.
Treyarch, InfinityWard gibi Activision’ın sahip olduğu bir stüdyo ve kardeş geliştirme stüdyoları olmalarının bazı faydaları var kesinlikle. Mesela, Treyarch, CoD 4: Modern Warfare’ın grafik motoruna iki yıl önce sahip oldu, yani CoD 4 piyasaya çıkmadan tam bir yıl önce. Böylesi uzun bir geliştirme döngüsü olunca da oyun geliştiricilerinin oynanışa odaklanacak daha fazla vakitleri olmuş ve ayriyeten Modern Warfare’in grafik motorunun özelliklerini iyileştirip geliştirme fırsatı bulmuşlar. Görsel olarak alevli silahların bu yeni kullanım alanı sayesinde zaten halihazırda etkileyici olan Call of Duty 4: Modern Warfare motoruna bir takım geliştirmeler yapıldığını görebiliyoruz. Eski motor güzelliği, ve zekiliği ile tanınıyor, çarpıcı grafikleri doğru ve isabetle render ederek balistik öğelerin bir çok yüzey ve yapı malzemesi üzerindeki seyahatlerini güzelce kotarıyor. Şimdi ise World at War ile bu leziz karışıma bir de yok edilebilir çevre özelliği eklenmiş. Otları ateşe verdiğinizde alevler yavaşça etrafa yayılırken altındaki toprağın karardığını görebilirsiniz. Ölü bir bedenin asılı olduğu ipi vurup kopartabilirsiniz. Sahil ve köylerdeki kulübelerin, ahşap yapıların duvarlarını, tahta plakaları ve malzemeleri kurşunlar ile tahrip edip üzerlerinde gedikler açabilirsiniz. Ki bu da bana ünlü bir Hollywood aksiyon atasözünü hatırlattı: "Her zaman için bir arka kapı vardır." Hikaye Pasifik cephesinde geçtiği için etrafta bol bol deniz, okyanus ve su var ve Treyarch bize sağolsun yüzme yeteneğini de bahşetmiş. Su ve sıvıları içeren fizik motoru ile ilgili etmenler de epey etkileyici, su yüzeyine çarpıp suya girerken kırılan kurşunlar, patlamalardan çıkan şarapnellerin sudaki etkileri görmeye değer, en azından teknik olarak güzel bir gelişme oyunlardaki gerçekçilik babında.
World at War’ın belki de en etkileyici özelliklerinden birisi dört kişilik co-op modu. Üç adet arkadaşınızı alıp dört kişi tek oyunculu hikayeyi baştan sonra birlikte oynayabiliyorsunuz, ister online olarak ister aynı platformda ekranı bölerek. Lakin henüz dört oyunculu co-op’un aynı ekranda oynanabileceğine dair bir kesinlik yok, ama en azından iki oyuncu co-op’un aynı platform üzerinden ekranı bölerek oynanabileceği kesin. Bu seride ilk defa olan bir şey, oyun zorluk seviyesini oyuncu sayısına ve oyuncuların ne kadar iyi olduklarına göre belirleyip ayarlıyor otomatik olarak. Birden fazla insanın oyunu aynı anda oynaması gerçekten heyecan verici bir gelişme ama akıllara şu soruyu da getiriyor; serinin oyunları önceden belirlenmiş, tetik bekleyen aksiyon ve olaylarla doludur hep, yanınıza bir uçağın düşmesi, bir grup düşmanın çalıları arasından pusu kurup çıkmaları gibi. Normalde oyundaki silah arkadaşlarımız biz hareket etmeden ilerlemez, ilk hareketi bizden beklerlerdi ve bu gibi özel durumları sadece biz o belirlenen noktadan geçtiğimizde görürdük. Dört kişi oynarken bu nasıl olacak peki? İlk akla gelen en önde giden kimse sinematik aksiyonları onun tetikleyip harekete geçireceği ve arkada kalanın tüm eğlenceyi kaçıracağı şeklinde. Treyarch bu konunun test aşamasında çok önem verdikleri ve zaman ayırdıkları bir konu olduğunu söylüyor ve oyun çıktığında buna bir çözüm bulmuş olacaklarına inanıyor.
Çok oyunculu olarak World at War, Modern Warfare’ın önderliğinde ilerliyor ve sahip olduğu özellikleri aynen sunuyor. Ne de olsa Modern Warfare son zamanlarda online olarak en çok oynanan oyunlardan birisi, aynı şeyi World at War’a koymamak aptallık olurdu. Böylece son CoD oyununda da açmaya hak kazandığınız silah ve yetenekler ile farklı asker sınıfları ve taktik oynanışları yaratabileceksiniz. Seviye atlama ve karakter özellik paketleri (“perk”) Modern Warfare’den alınmış birkaç güncelleme ile geliştirilerek. Bu oyuna has olarak ise Squad, yani bölük sistemi var çok oyunculu modda. Aynı takım içerisinde değişken sayılardan oluşan bölükler olabiliyor, bu şekilde öldükten sonra bölük arkadaşlarınızın yakınında tekrar doğuyorsunuz ve takım oyunu daha bir önem kazanıyor bölüklere ait rehber ve yol izleme sistemi ile. Araçlar da geri dönüyor Call of Duty’ye, ama bu kez Call of Duty 3’te görülen hızlı ve atik motosiklet yada jipler yok. Onlar yerine daha ağır savaş araçlarına yönelmiş Treyarch, tanklar ve kamyonlar gibi. Eğer Treyarch bunca ilham ve öğeyi başarılı bir şekilde kullanıp birbirlerine uygun bir şekilde yoğurabilirse yaşanacak çok oyunculu oyun deneyimi oyunu bireysel olarak gündeme oturtacağı gibi diğer İkinci Dünya Savaşı oyunları için de standart teşkil edecektir.
Oyunun ilk demosundan ortaya çıkan izlenimler şimdilik bu kadar, oyunun diğer hikaye kısmı, Sovyet Rusya harekatı, bizi bir kez daha Berlin’e giden yola dökecek, ancak o tarafla ilgili bilgiler şu an açıklanmadı. Treyarch, kardeş şirketi Infinity Ward ile kıyaslanınca son zamanlarda fazla iyi tepki çeken oyunlar ortaya koyamadı, kimileri bunu neredeyse tamamen konsola odaklandıkları için olduğunu söylüyor, bakalım bu sefer hem konsol hem PC platformlarında, üstelik iki yıllık bir geliştirme süresiyle ve kalitesi ve başarısı kanıtlanmış bir motorla neler çıkartacaklar. Biliyorum, hepimiz ikinci dünya savaşından oldukça sıkılmaya başladık, ama şu da bir gerçek ki, Pasifik cephesi çok da işlenen bir konu değil, işlenenler de pek başarılı değil, kabul edin, öyle ya da böyle hepiniz farklı bir cephede geçen bir Call of Duty oynamak istersiniz
Oyun esnasında ~ tuşuna basarak konsol penceresini açın. devmap mak'i yazarak hile kodlarını aktif edin ve aşağıdaki kodları girin:
give all - Tüm silahlar.
devmap [harita ismi] - Haritayı değiştirir.
notarget - Görünmezlik.
god - Ölümsüzlük.
mapname - Harita isimlerini listeler.
noclip - Uçmak.
Call of Duty 5: World at War - Oyunun Yüklenmesi (RESİMLİ ANLATIM)
Aynı serilerdeki Netload, Rapidshare ve FileFactory bağlantıları aynıdır.. Aynı serilerdeki partları karışık indirebilirsiniz.. Örnek : Part1'i rapidshare Seri 1 bağlantısından indirdiyseniz, part2'yi Netload seri 1 veya Filefactory Seri 1 bağlantılarından indirebilirsiniz..
http://netload.in/dateiOTQ3ODg3Mz/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part01.rar.htm
http://netload.in/dateiMTUxMTA1ND/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part02.rar.htm
http://netload.in/dateiNjE2MTExOD/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part03.rar.htm
http://netload.in/dateiMzMzODE1OT/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part04.rar.htm
http://netload.in/dateiMTI0MDg4OD/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part05.rar.htm
http://netload.in/datei08cb377c17/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part06.rar.htm
http://netload.in/dateiMTA2MTk3Mj/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part07.rar.htm
http://netload.in/datei35207929d5/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part08.rar.htm
http://netload.in/dateiODkwMDA1Nj/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part09.rar.htm
http://netload.in/dateiNTIyNzkxND/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part10.rar.htm
http://netload.in/dateiMTg5ODEzMj/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part11.rar.htm
http://netload.in/dateic132588986/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part12.rar.htm
http://netload.in/dateiNDA3OTIzNz/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part13.rar.htm
http://netload.in/dateiODkzNjU4ND/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part14.rar.htm
http://netload.in/dateiMTIxMjc5Mj/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part15.rar.htm
http://netload.in/dateiMTEwMTQ1NT/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part16.rar.htm
http://netload.in/dateie432e7dca0/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part17.rar.htm
http://netload.in/dateiNjM5NTAxNj/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part18.rar.htm
http://netload.in/dateie7c6c6e3e3/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part19.rar.htm
http://netload.in/dateiMTc0Mjc2MT/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part20.rar.htm
http://netload.in/dateiMTI2MjI5ND/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part21.rar.htm
http://netload.in/dateiNDYyOTg5MD/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part22.rar.htm
http://netload.in/dateiMTYyOTkzNj/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part23.rar.htm
http://netload.in/dateiMTQ1MzI5Mj/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part24.rar.htm
http://netload.in/dateiMTU3ODI0MD/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part25.rar.htm
http://netload.in/datei98afd2e2fe/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part26.rar.htm
http://netload.in/dateiMTI4ODIwND/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part27.rar.htm
http://netload.in/dateiNjMzMTA4Mz/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part28.rar.htm
http://netload.in/datei1a1c42400e/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part29.rar.htm
http://rapidshare.com/files/162236554/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part01.rar
http://rapidshare.com/files/162236556/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part02.rar
http://rapidshare.com/files/162236557/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part03.rar
http://rapidshare.com/files/162237326/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part04.rar
http://rapidshare.com/files/162227067/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part05.rar
http://rapidshare.com/files/162227069/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part06.rar
http://rapidshare.com/files/162227072/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part07.rar
http://rapidshare.com/files/162227068/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part08.rar
http://rapidshare.com/files/162227066/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part09.rar
http://rapidshare.com/files/162228821/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part10.rar
http://rapidshare.com/files/162228823/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part11.rar
http://rapidshare.com/files/162228824/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part12.rar
http://rapidshare.com/files/162230057/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part13.rar
http://rapidshare.com/files/162230052/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part14.rar
http://rapidshare.com/files/162230103/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part15.rar
http://rapidshare.com/files/162230970/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part16.rar
http://rapidshare.com/files/162230971/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part17.rar
http://rapidshare.com/files/162232343/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part18.rar
http://rapidshare.com/files/162232344/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part19.rar
http://rapidshare.com/files/162232345/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part20.rar
http://rapidshare.com/files/162232386/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part21.rar
http://rapidshare.com/files/162232387/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part22.rar
http://rapidshare.com/files/162234574/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part23.rar
http://rapidshare.com/files/162234568/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part24.rar
http://rapidshare.com/files/162234570/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part25.rar
http://rapidshare.com/files/162234571/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part26.rar
http://rapidshare.com/files/162234573/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part27.rar
http://rapidshare.com/files/162236555/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part28.rar
http://rapidshare.com/files/162236553/C.O.D.5.FO.Max.Payne.part29.rar
http://www.filefactory.com/file/a013b3h/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part01_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b40/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part02_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b39/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part03_rar
http://www.filefactory.com/file/ah4e27g/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part04_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136aa/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part05_rar
http://www.filefactory.com/file/a013ba2/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part06_rar
http://www.filefactory.com/file/a0cea2h/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part07_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136bc/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part08_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136ah/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part09_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136b2/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part10_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136b6/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part11_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136b4/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part12_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136c0/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part13_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136c1/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part14_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b51/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part15_rar
http://www.filefactory.com/file/aff80dc/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part16_rar
http://www.filefactory.com/file/a1c5d52/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part17_rar
http://www.filefactory.com/file/aff80de/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part18_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136cf/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part19_rar
http://www.filefactory.com/file/aff80d3/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part20_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136e0/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part21_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136d5/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part22_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b45/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part23_rar
http://www.filefactory.com/file/a0136e1/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part24_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b48/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part25_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b41/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part26_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b4c/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part27_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b49/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part28_rar
http://www.filefactory.com/file/a013b47/n/C_O_D_5_FO_Max_Payne_part29_rar
Bugün 43789 ziyaretçi burdaydı!